torsdag 23 april 2015

Bästa Gunde

Jag har satt upp mål, jag har tränat, å jag har haft så himla roligt. Gunde
var hunden jag hade med mig på Canis instruktörsutbildning och vi utbildade 
oss tillsammans kan man ju säga. Jag funderade o anpassade övningarna
så att de skulle passa in i min jaktträning. Jag hade förmånen att ha människor 
Omkring mig som tyckte det var kul att träningen fungerade och vi fick följa med
på jakter, hänga med på skjutbanan o träna att skjuta själv. Anne gav mig privatlektioner
Jägarexamen tog jag för 20 år sen så sen när jag köpte mitt hagelgevär gjorde jag det
som var ett av mina mål. Jag sköt o Gunde apporterade. Vi fixade även Norskt o Svenskt
JCH. På den praktiska jakten säger domaren - jag undrar om du förstår vilken bra hund du har? 
Gunde du är hunden som visar att teorin fungerar i praktiken och jag hoppas att vi ska nå nya
mål, du o jag tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar